ARICILIK İNSAN ÖMRÜNÜ UZATAN , KUTSAL VE ASİL BİR MESLEKTİR.

İdeal bir arıcılık işletmesi

27 Mayıs 2008

Oğullar

27 mayıs salı hayatımda unutamayacağım güzellikte bir gün yaşadım. Sabah erken saatte arılığa doğru yola çıktık. Yolda çay ve börek molası verdik ve tekrar yola koyulduk sonunda arılığa vardık. Daha arılığa girmeden tuhaf bir şeyler olduğunu hissettim. Dikkatli baktığımda arılığın birkaç metre yanındaki yabani bir zeytine yeni çıkmış bir oğul gördüm. Henüz daha toplanmamamışlardı yeni çıktığı çok belliydi. Dalın üzeri kum gibi arı kaynıyordu Sabah 09:00 sularıydı ama güneş iyice kızdırmıştı. Bir müddet toplanmalarını bekledik. Sonra boş kovanlarımızı hazırlayıp yabani zeytin dalındaki oğulları birer birer aldık olduğu yere bıraktık.Boş kovanların kontrolünü yapıyorken bir tanesini açtığımda küçük bir kanaryanın uçuşuna şahit oldum, kovanın içinde köşede getirdiği yapraklarla yuvasını yapmış yumurtaların üzerinde yatıyordu arı kontrolü yaparken birde kuş yumurtalarımız ve kuş yuvamız oldu. yeterli sayıda boş kovanım olduğu için yuvaya hiç dokunmadım. Diğer kovanların kontrolüne başladık yarım saat falan geçti bu sırada en baştaki kovandan bir yavru uçuşuna şahit oluyoruz zannettik, biraz daha yaklaşıp daha dikkatli baktığımızda hayatımda ilk defa gördüğüm olağanüstü bir doğa olayına bir mucizeye şahit olduğumu anladım. Kovanın içinden oluk oluk arı dökülüyordu dakikalarca sürdü etrafta kum fırtınası gibi arılar uçuşmaya başladı, bu arada ben bir taraftan olayı filme almaya çalışıyor diğer taraftan şaşkınlık ve sevincimin en yüksek noktasını yaşıyordum. Bir oğul çıkışına canlı şahit oluyordum. Bu muhteşem bir doğa olayıydı . Allah'ın kullarına sunduğu harikulade bir nimetti. Yavaş yavaş kovandan arı çıkışı azalmaya başladı. Başımı kaldırıp etrafa baktığımda yaklaşık 30-35 m ileride bir ağacın üzerinde çok miktarda uçuşan arıyı farkettim, koşarak oraya gittiğimde zeytin dalına yeni sarmaya başlamıştı ve bir yumruk büyüklüğünde idi birkaç dakika içerisinde iki futbol topu büyüklüğüne ulaşmasını izledim. Görülmeye değer muhteşem bir olaydı. Gün çok bereketli başlamıştı bu üçüncü oğuldu, hızlı bir şekilde arılığa geri dönüyorken ağaçların arasından bir insan boyu yükseklikte bir siyahlık farkettim. Bir dördüncü oğulda orada sakinlemiş bir şekilde salkım yapmış duruyordu. Onun nezaman çıktığını bilemiyorum , ama heyecan ve sevinçle karışık duygular yaşıyordum. Bu telaşların içinde bütün bu olayları görüntülemeye çalıştım. Çıkan oğulları birer birer arılığa getirdik. Koca usta Mümün bunun devamı vardır diyerek hızını alamadı ve göl boyuna doğru keşfe çıktı. Arılıktaki diğer işlerimizi ve oğullarımızı yerli yerine koyduktan sonra dönüş yolunda koca usta Mümün'le günün kritiğini ve değerlendirmesini yaparken içtiğimiz çayın tadı bambaşkaydı....




































Hiç yorum yok: